
Obecnie coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie swojego biznesu w Internecie. Z badań wynika, iż coraz większa grupa Polaków dokonuje wszelkiego rodzaju zakupów właśnie przez Internet. Ten wciąż się rozwija i przyciąga coraz więcej ambitnych osób z głową pełną pomysłów. Wobec tego warto wiedzieć w jaki sposób od początku założyć sklep internetowy, by móc swobodnie prowadzić swoją działalność w sieci.
Czym jest sklep internetowy?
Przed rozpoczęciem procesu tworzenia sklepu internetowego warto zaznajomić się z pojęciem sklepu internetowego. W oparciu o definicję sklep internetowy stanowi niestacjonarną formę prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Może ona stanowić sprzedaż produktów, usług, wszelkiego rodzaju doradztwo itp. W odróżnieniu od tradycyjnego sklepu w sklepie internetowym dany produkt lub usługa jest widoczna jedynie w ekranie komputera.
Rozwiązanie jakim jest sklep internetowy przynosi wiele korzyści. Można do nich zaliczyć m.in:
- niższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej – dotyczy to zmniejszonych kosztów utrzymania lub wynajmu powierzchni sklepowej, magazynu, oraz niższe koszty prowadzenia firmy np. niższe koszty pracownicze;
- szybki i prosty sposób założenia firmy – założenie sklepu internetowego nie wymaga np. zakładania konta firmowego, dzięki czemu można oszczędzić czas;
- szeroki zakres oferowanych usług – w sklepie internetowym nie ma fizycznych ograniczeń co do kategorii oraz liczby produktów (jest to indywidualnie ustalane przez właściciela danego sklepu);
- większa liczba klientów.
W jaki sposób należy stworzyć sklep internetowy?
Choć generalnie założenie sklepu internetowego nie jest skomplikowane wymaga to kilku punktów, według których należy postępować. Można do nich zaliczyć przede wszystkim:
- Wybranie platformy do stworzenia sklepu internetowego – jest to podstawowa i niezwykle ważna kwestia przy tworzenia sklepu internetowego. Przy wyborze platformy trzeba mieć na uwadze takie kryteria jak oferowane przez platformę funkcjonalności dla nowego sklepu internetowego, wsparcie techniczne ze strony platformy w nagłych wypadkach, udostępnione przez platformę szaty graficzne oraz ich parametry, możliwość optymalizacji dla wyników w Google, koszty stworzenia sklepu oraz konstrukcja panelu zarówno dla klienta jak i dla właściciela sklepu;
- Rejestracja domeny oraz hosting – rejestracja domeny (inaczej mówiąc nazwy danego sklepu) stanowi niezwykle istotny element w budowaniu marki oraz wyjątkowości danego sklepu. Przy wyborze domeny należy pamiętać o takich kwestiach jak zadbanie o zastosowaniu tej samej nazwy sklepu co nazwa domeny oraz ustalenie łatwej do zapamiętania i zapisania nazwy. Dodatkowo każda domena musi zostać opatrzona odpowiednią końcówką np. „.com” lub „.pl”. Zastosowanie połączenia tych 3 elementów gwarantuje sukces.
- Konfiguracja swojego sklepu – po stworzeniu całej strony internetowej, ustawieniu metody płatności, szaty graficznej itp. ostatnim elementem konfiguracja sklepu z platformą internetową, na której został on stworzony. W tym celu wystarczy podać jedynie swój adres e-mail oraz hasło a następnie aktywować działanie strony poprzez link aktywacyjny wysłany na podany adres mailowy. W ten sposób sklep zacznie działać i od tego momentu będzie można oferować różne produkty szerokiej grupie odbiorców.
O czym należy pamiętać przy zakładaniu sklepu internetowego?
Oprócz stworzenia sklepu internetowego należy zadbać o kilka detali, które są kluczowe dla jego poprawnego działania. Zaliczają się do nich:
- Stworzenie oraz umieszczenie regulaminu oraz Polityki prywatności – regulamin oraz polityka prywatności to dwa kluczowe elementy dla każdego profesjonalnie prowadzonego sklepu internetowego. Muszą być tam zawarte informacje na temat Ochrony Danych Osobowych klientów, możliwości oraz wniosków dotyczących składania reklamacji itp. Jest to obowiązek nakładany na każdy rodzaj działalności (również tej w Internecie);
- Stosowanie zjawiska E-merchandising – polega ono na stworzeniu i umieszczeniu produktów w taki sposób, by były jak najlepiej wyeksponowane i widoczne dla konkretnej grupy klientów. Polega to na umieszczaniu dużej liczby zdjęć produktów, możliwość wystawiania recenzji poprzednich klientów, informacje o dostępności danego produktu oraz kosztów i czasu jego wysyłki do klienta;
- Wybór narzędzi promocji – w myśl zasady reklama dźwignią handlu również w sklepie internetowym należy zadbać o odpowiedni marketing. Może być to np. stosowanie promocji, kuponów rabatowych, wdrażanie programów lojalnościowych czy wprowadzenie porównywarki cen;
- Optymalizacja pod kątem SEO – jest to równie istotny czynnik dla każdego sklepu internetowego. Polega ono na zastosowaniu takich słów kluczowych, by po wpisaniu ich w wyszukiwarkę mogły znaleźć się w możliwie jak największej liczbie wyników użytkowników Internetu.
Wobec powyższych informacji można śmiało stwierdzić, iż przy założeniu sklepu internetowego należy pamiętać o wielu równie istotnych czynnikach. Pomocna w tym wypadku może okazać się platforma Sky Shop. Dzięki niej można w prosty i szybki sposób założyć swój sklep internetowy i cieszyć się profesjonalną obsługą przez długi czas.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.