
Polskie sklepy internetowe nie muszą się już koncentrować wyłącznie na klientach z terenu kraju czy nielicznej Polonii na emigracji. E-biznes stał się polem, na którym szanse zysku przestały zależeć od lokalizacji geograficznej – obecnie przychody zależą przede wszystkim od kreatywności i wysiłku prowadzącego sklep. W całym kraju działają już międzynarodowe sklepy internetowe, zyskując sobie zadowolonych klientów w każdym zakątku globu.
Sklep międzynarodowy – dostosowany do potrzeb klienta zagranicznego
Prowadzenie handlu przez Internet dla konsumentów zagranicznych wiąże się przede wszystkim ze znajomością przepisów panujących na rynkach, w które celuje sprzedaż. W przypadku UE mamy do czynienia z uniwersalnymi, łatwymi do przyswojenia zasadami, które nie różnią się od tych panujących w Polsce, jednak i tutaj nie zaszkodzi zachować ostrożność. Klienci powinni poczuć, że sprzedawca rozumie ich realia życiowe, dlatego prócz regulaminu można zaoferować im przypomnienia o opłatach celnych czy informacje o tym, jak długo na ogół idą przesyłki do ich kraju.
Sklep międzynarodowy najłatwiej będzie rozwijać przy użyciu specjalistycznego oprogramowania, dedykowanego e-commerce. Ułatwi ono praktycznie każdy etap przygotowywania towaru od sprzedaży: import tłumaczeń na właściwe strony, kwestie podatkowe, a także przygotowanie wszystkich potrzebnych dokumentów. Program pomoże także ustalić realistyczne koszty wysyłki do wielu różnych krajów bez konieczności dowiadywania się u każdej firmy z osobna o jego cennik. Nowoczesne oprogramowanie dla sklepów pozwoli też dynamicznie wkroczyć na bardzo obiecujący rynek, jaki stanowią zagraniczne serwisy aukcyjne.
Międzynarodowy sklep internetowy – informacje w wielu językach
Polski e-biznes przez długi czas narzucał sobie nieświadomie ograniczenia w dziedzinie rozwoju, wynikające głównie z niedostatku uwagi, skierowanej w stronę przygotowania wielojęzycznych stron www. Tymczasem na przykładzie gigantów światowego biznesu widzimy, że każdy liczący się sklep międzynarodowy dąży do zaprezentowania swojej oferty w co najmniej 2 językach.
Podstawowym narzędziem jest tu niezmiennie język angielski, który króluje we wszystkich dziedzinach światowego biznesu. Niemal równie popularne są jednak tłumaczenia stron sklepów na hiszpański, francuski czy niemiecki. Międzynarodowy sklep internetowy ma szansę odniesienia komercyjnego sukcesu tylko wówczas, gdy jego asortyment jest przejrzysty i dostępny dla klientów z całego świata.
By dobrze przełożyć treści znajdujące się na stronach sklepu, należy zaangażować do tego doświadczonych tłumaczy. Przekład, który powstał na szybko w oparciu o komputerowy translator, będzie wyglądał zwyczajnie śmiesznie, co raczej nie zachęci kupujących. Ponadto równie istotna u tłumacza okazuje się znajomość SEO, jako że klienci z zagranicy korzystają w wyszukiwaniach z właściwego sobie zbioru słów kluczowych.
Płatności w międzynarodowym sklepie internetowym
Jeśli sklep międzynarodowy działa jako firma z siedzibą na terenie kraju, mieszkańcy Polski mają możliwość korzystania w nim z tych samych kanałów płatności, co w każdym innym miejscu. Będą to najczęściej standardowe i szybkie przelewy z Banków krajowych, system DotPay lub analogiczne rozwiązanie, a także płatności kartą kredytową lub przedpłaconą, przeznaczoną do transakcji online. Natomiast klienci zagraniczny sklepu jeszcze do niedawna mieli do dyspozycji głównie płatności kartami kredytowymi.
Ze względu na wysokie koszty przewalutowania wielu z nich nie decydowało się na zakupy w polskich sklepach, nawet, jeśli te oferowały wyjątkowo atrakcyjne produkty. Obecnie sytuacja zmieniła się diametralnie – każdy sklep międzynarodowy może zaproponować swoim klientom co najmniej kilka skutecznych i szybkich metod płatności, między innymi DotPay czy PayPal. Tu również bardzo przydaje się wdrożenie oprogramowania do obsługi sklepu międzynarodowemu. To rozwiązanie sprawia, że po zdefiniowaniu przewidywanych krajów sprzedaży program dostosuje do nich opcje możliwych płatności.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.