
Sklep internetowy to w dzisiejszych czasach jedna z najbardziej skutecznych metod prowadzenia handlu. Sprawdza się ona także w rodzajach transakcji określanych z angielskiego skrótem „b2b”, czyli relacjach między podmiotami gospodarczymi (firmami). Najbardziej pożądany jest sklep internetowy dla hurtowni.
Jak powinien wyglądać sklep internetowy?
Profesjonalny sklep internetowy b2b musi odznaczać się wieloma cechami. Projektowanie strony, która umożliwia prowadzenie handlu w sieci, jest procesem wieloetapowym i uwzględniającym szereg aspektów. To przede wszystkim odpowiednia szata graficzna i intuicyjnie zaprojektowany interfejs, który umożliwi łatwe poruszanie się po sklepie nawet początkującym internautom. Szata graficzna dobrana pod kątem rodzaju prowadzonej działalności spełnia znaczenie marketingowe. Specjaliści szacują, że klient w pierwszej kolejności odbiera bodźce wzrokowe. Duże znaczenie ma zatem to, co zobaczy. Odpowiednia szata graficzna może przykuwać uwagę potencjalnego odbiorcy i zachęcić do dokonania zakupu.
Przyjazny dla wyszukiwarki
Najważniejszym aspektem jest dotarcie do odbiorcy. Z tego powodu, projektując sklep internetowy b2b, należy wziąć pod uwagę jego optymalizację pod kątem atrakcyjności dla robota wyszukiwarki. Zwiększy to miejsce w rankingu danej strony, ułatwi proces pozycjonowania, a tym samym zapewni lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, co stanowi główny krok ku skutecznemu dotarciu do odbiorcy. Strona musi być zatem pozbawiona błędów strukturalnych, powinna być zoptymalizowana pod kątem czasu ładowania (tu największe znaczenie ma właściwa kompresja zdjęć), posiadać odpowiednio sformatowane treści (nagłówki h1 i h2), dobrze dobrany tytuły i opisy, a także musi być wolna od tzw. duplikowania treści, które jest karane przez robota ujemnymi punktami.
Zakładanie hurtowni
Szczególnie wymagającym procesem jest zakładanie internetowej hurtowni. Chodzi tu głównie o ustalenie dostępności strony dla potencjalnego klienta. Rozwiązania proponowane przez Sky-Shop oferują cztery modele. Otwarty polega na udostępnieniu całej zawartości każdemu potencjalnemu klientowi hurtowni, zarówno z produktami, jak i cenami. Hurtownia półotwarta oferuje każdemu możliwość przeglądania jedynie produktów, ceny zaś będą widoczne dopiero po rejestracji. Model zamknięty zakrywa wszystkie treści na dostępne na stronie, ich widoczność pojawia się dopiero po rejestracji. Z kolei hurtownia ograniczonego dostępu działa na tych samych zasadach co zamknięta, z tym, że dodatkowo rejestrację potwierdza właściciel.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.