Jak i gdzie założyć nowy sklep internetowy?

Zakładznie nowego sklepu internetowego

Postęp technologiczny sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na otworzenie swojego biznesu w sieci. Do takiego rozwiązania przekonuje nie tylko duża popularność sprzedaży online, ale także mniejsza koszta utrzymania. Dobrze prowadzony i zaopatrzony sklep internetowy może być dochodowym źródłem zarobku. Pojawia się jednak kluczowe pytanie – jak właściwie rozpocząć taką działalność?

Jak założyć nowy sklep internetowy w 5 prostych krokach?

Określ, jakie produkty chcesz sprzedawać

Na początkowym etapie planowania sklep internetowy nie różni się zbytnio od tradycyjnego. W obu przypadkach kluczowe jest określenie rodzaju oferowanych przedmiotów. Najlepiej jest wybrać kategorię, w której czujesz się najlepiej – mogą to być produkty, na temat których posiadasz dużą wiedzę, albo interesujesz się nimi. Ułatwi to skomponowanie asortymentu oraz dobór późniejszych działań marketingowych. Na tym etapie dobierz też chwytliwą nazwę oraz domenę dla swojego e-sklepu.

Wybierz odpowiednią dla Ciebie platformę e-commerce

Ten krok zapewni Ci miejsce na prowadzenie swojego wymarzonego biznesu. Zastanawiając się nad wyborem odpowiedniej opcji, ważne jest, by wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim, platforma musi być stabilna i możliwie jak najbardziej elastyczna, by dopasować się do Twoich potrzeb. Gotowe platformy e-commerce są wysoce zautomatyzowane, dzięki czemu ułatwiają zarządzanie sklepem internetowym i pozwalają zaoszczędzić wiele czasu.

Jedną z najbardziej popularnych platform na rynku jest https://sky-shop.pl, które zdobyło uznanie klientów w konkursie Ekomersy 2016 w kategorii na najlepszą platformę. Podstawową zaletą oprogramowania jest intuicyjny panel sterowania, za pomocą którego możesz obsługiwać swój sklep bez konieczności znajomości zagadnień z zakresu IT. W razie jakichkolwiek problemów, dział obsługi klienta zapewnia szybką i profesjonalną pomoc za pośrednictwem infolinii lub drogą mailową. Stabilność platformy gwarantują serwery klasy Enterprice, działające w technologii chmurowej, a wykonywane kopie zapasowe w razie potrzeby pozwolą na sprawne przywrócenie sprawności sklepu. Sky Shop pozwala także na szeroki wybór szaty graficznej, łatwą komunikację z hurtowniami oraz cechuje się wysoką funkcjonalnością. Nie musisz jednak ufać na słowo – platforma oferuje bezpłatny 14-dniowy okres próbny, podczas którego możesz poznać wszystkie jej możliwości

Zarejestruj działalność gospodarczą

Jeśli jest to Twój pierwszy biznes, nie zapomnij o jego zgłoszeniu. W tym celu należy podać urzędowi odpowiedni dla e-sklepu numer PKD, możesz zrobić to zarówno w formie tradycyjnej, jak i online, za pomocą profilu zaufanego. Jeżeli jednak masz już działalność gospodarczą, aby zarejestrować sklep internetowy wystarczy, że we wpisie do obecnej działalności dodasz dodatkowy numer PKD.

Zgodnie z obecnym prawem, możliwe jest także prowadzenie działalności nierejestrowanej, obejmującej sprzedaż internetową. Uzyskując miesięczny dochód nieprzekraczający 50% minimalnej płacy, nie musisz odprowadzać składek ZUS.

Zadbaj o wygląd sklepu

Szata graficzna bezpośrednio wpływa na pierwsze wrażenie, które zwykle decyduje o tym, czy potencjalny klient zainteresuje się ofertą Twojego sklepu. Oprócz estetycznego i profesjonalnego wyglądu strona powinna być także funkcjonalna i łatwa w obsłudze. Projektując ją, możesz skorzystać z gotowych szablonów dostępnych w kreatorach lub zamówić indywidualną szatę graficzną. Zadbaj także o wysokiej jakości zdjęcia poszczególnych produktów. Powinny one jasno i przejrzyście przedstawiać produkt oraz być miłe dla oka.

Wybierz formę dostaw i płatności

Kiedy już uda Ci się zainteresować klientów swoimi produktami, przychodzi czas na zapłatę i dostarczenie przedmiotów. Im więcej możliwości płatności zapewnisz, tym lepiej. Możesz zaoferować płatność w punkcie odbioru, wysyłkę paczki za pobraniem, płatności internetowe bądź też płatności za pomocą karty kredytowej.

Najłatwiejszym sposobem na skuteczną wysyłkę produktów jest nawiązanie współpracy z firmami kurierskimi. Dodatkowym atutem jest umożliwienie klientowi odbioru osobistego. Zastanów się także nad zaoferowaniem darmowej dostawy, np. przy zakupach za określoną kwotę, oraz zdecyduj, czy będziesz realizować wysyłki za granicę.

Te podstawowe kroki zapewnią Ci dobry start Twojego e-sklepu i pokażą rzeczy, na które powinno zwrócić się uwagę. Wybór odpowiedniej platformy e-commerce zdecydowanie ułatwia spełnienie wszystkich podpunktów i oszczędza wiele czasu. Warto skorzystać z funkcjonalnej oferty, która zapewni m.in. łatwy dobór szaty graficznej, wiele opcji płatności, stabilność czy też przejrzystość, zachęcające potencjalnego klienta do współpracy.